تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای شامل چه چیزهایی می شود؟

تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای شامل چه چیزهایی می شود؟

تجهیزات استودیو خانگی

به عنوان تولید کننده موسیقی بی کلام، در این مقاله به صورت مفید و کاربردی خیلی سریع به اصل موضوع که تجهیزات استودیو خانگی هست میپردازیم . لطفا قبل از شروع مطالعه، مقاله قبلی سایت  ساخت استودیو خانگی رو مطالعه کنید چون شما قبل از رسیدن به این مرحله باید روی محیط کار، جایی که قرار است در آن آهنگسازی صورت بگیرد، کارهایی انجام دهید.

 

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای راه اندازی استودیو خانگی چیست ؟

  1. کامپیوتر

مهمترین بخش استودیو ما کامپیوتر هست و بدون داشتن یک کامپیوتر مناسب بقیه تجهیزات استودیو کاربردی نخواهد داشت.

در بحث کامپیوتر اینکه از لپ تاپ یا دسکتاپ یا مک، برای ساخت آهنگ استفاده کنید بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد،البته بحث راحتی هم در میان است.

در کل شما مجاز هستید با هر یک از مواردی که گفته شد موسیقی بسازید،اما در زمان تهیه سیستم به قدرت پردازنده و رم و هارد توجه بسیار کنید .

در سیستم های مک تمام قطعات توسط خود کمپانی جمع آوری و متصل شده و شما نیاز نیست پردازنده CPU و یا RAM رو جدا گونه خریداری کنید و سر هم کنید، اما سیستم های Mac قیمت بالاتری دارند، سیستمهای مک باگ نرم افزاری کمتری دارند.

نکته مثبت سیستم دسکتاپ ( ویندوز ) قابل ارتقاء بودن قطعات می باشد، شما در هر زمانی میتونید اقدام به ارتقاء هارد،سی پی یو و . . . کنید.

 

تجهیزات استودیو خانگی – بعضی از لپ تاپ های ویندوز هم تا حدودی قابل ارتقاء هستند، اما نه مثل کامپیوترهای خانگی، درهرصورت به نظر من دسکتاپ از هر لحاظ مناسب تر هست، چرا که یک بحث هم اتصال مانیتورهای سایز بزرگتر هستش چرا که قرار هست در نرم افزارهای آهنگسازی پنجره های گونگون و پلاگین ها رو یه وقتایی هم زمان باز کنیم . تو یه مانیتور کوچیک واقعا حرفه ای کار کردن سخت میتونه باشه.

 

 

حداقل سیستم پیشنهادی :

 

CPU : Intel Core i5 @3.20 GHz 3.19 GHz  
 8 تا 16 گیگابایت : RAM
 نوع هارد شما اگر SSD باشد، به دلیل سرعت بالا در خواندن اطلاعات بسیار مناسب است .

 

تجهیزات استودیو خانگی

 

  این سه قطعه برای شروع کار بسیار مهمه و بقیه موارد سلیقه ای می باشد، با سیستم ضعیف تر هم میتونید شروع ولی آزار دهنده میتونه باشه هر چه سیستم شما قوی باشد، در ساخت موسیقی یه امتیاز بزرگ برای شما محسوب می شود.

 

  1. DAW ( نرم افزارهای ضبط و تولید موسیقی )

نرم افزارهای زیادی برای ضبط و تولید موسیقی وجود دارند، شما باید قبل از شروع به تولید موسیقی یکی از این نرم افزارها رو انتخاب و به خوبی ان را فرا بگیرید. تمام اتفاقات اهنگسازی در محیط Digital Audio Workstation یا DAW اتفاق می افتد: ضبط، ویرایش، تنظیمات میدی، میکس و مستر کردن صدا و . . . .

 

تجهیزات استودیو خانگی – این نرم افزارها DAW انتخاب مناسبی می باشند : Cubase, Garage band, Able ton, Pro Tools, FL Studio  البته نرم افزارهای دیگری هم هستند، بستگی به سلیقه شما دارد که کدام نرم افزار رو انتخاب کنید .

 

تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای شامل چه چیزهایی می شود؟

 

 

  1. Audio Interface ( کارت صدا )

تجهیزات استودیو خانگی – کارت صدا بخش سخت افزاری و قلب تپنده استودیو شما می باشد و دارای برندهای گوناگون می باشد و وظیفه آن تبدیل صداهای دیجیتال به آنالوگ برای شنیدن گوش انسان می باشد، چرا که گوش انسان به صورت آنالوگ صداها را میشنود.  همچنین میکروفون ها و سازها و باند ها و … را به کامپیوتر متصل میکند ، در واقع کارت صدا ورودی و خروجی های استودیوی شماست و صدا را برای ضبط به DAW می رساند . برای رکوردهای خانگی، معمولا دو ورودی کافیست .

 

برخی از برندهای خوب کارت صدا میتوان به Steinberg UR ،Arturia ،Antelope ،RME و . . . اشاره کرد .

 

تجهیزات استودیو خانگی

 

  1. میکروفون

تجهیزات استودیو خانگی – وجود دو عدد میکروفون در استودیو همیشه الزامیست، حتی برای افراد مبتدی که تازه کار هستند، شما باید یک میکروفون کاندنسر با دیافراگم بزرگ داشته باشید تا کارهای زیادی بتوانید در استودیو انجام بدهید، در واقع چیزی شبیه به یک آچار فرانسه داخل استودیو می باشد و همچنین شما باید یک میکروفون داینامیک برای ضبط گیتار از امپ و بسیاری از موارد دیگر برای شما سودمند است .

 

میکروفون های کاندنسر به همه جزئیات صدا عکس العمل نشان می دهند، در صورتی که میکروفون های داینامیک  حساسیت کمتری دارند .

 

پیشنهاد میکنم برای اینکه با میکروفون ها بهتر آشنا بشید، مقاله راهنمای خرید میکروفون استودیو خانگی و حرفه ای رو که قبلا نوشتم مطالعه بفرمایید .

 

تجهیزات استودیو خانگی – نام چند مورد از برندهای خوب میکروفون کاندنسر و داینامیک : Neumann ،Shure SM ،Rode ،AKG ،M-Audio

 

تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای

 

 

  1. هدفون و اسپیکر مانیتورینگ

هدفون و اسپیکر مانیتور بسیار اهمیت بالایی در استودیو ما دارند مخصوصا در استودیو خانگی گاهی اوقات شاید مقدور نباشد صداها رو از باند مانیتور گوش کنید به خصوص در ساعتهای شب و همچنین شاید بخواهید میکس خودتون رو از طریق هدفون هم گوش کنید و همچنین در زمان ضبط هدفون زیاد به کار می آید، البته فقط از هدفون برای شنیدن همیشه استفاده نکنید،باندهای مانیتور اولویت بیشتری در این زمینه دارا می باشند.

 

تجهیزات استودیو خانگی – لزوم استفاده از باند مانیتور برای این است تا از این طریق تفاوت نهایی بین آنچه در کامپیوتر شما میکس شده و آنچه در سیستمهای صوتی دیگر می شنوید وجود نداشته باشد.

 

پیشنهاد میکنم برای اینکه با باندهای مانیتور و جزییات آنها بیشتر آشنا شوید، مقاله راهنمای خرید باند مانیتور برای استودیو رو که قبلا نوشتم مطالعه بفرمایید.

 

برندهای معروف باند مانیتور : Genelec، Yamaha، Presonus، ADAM، FOCAL

 

برندهای هدفون : Beyer dynamic، AKG، Presonus، Sennheiser

 

تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای شامل چه چیزهایی می شود؟

 

 

 

  1. میدی کنترلر

تجهیزات استودیو خانگی – شما در محیط DAW بعد از راه اندازی کلی وی اس تی و پلاگین نصب میکنید ، در واقع سازهای مجازی مثل کیبوردها،درامزها،سینتی سایزرها،سمپلرها و سایر موارد، بدون داشتن میدی کنترلر استفاده از این امکانات بسیار کار خسته کننده ای است و زمانی که از میدی کنترلر استفاده میکنید نواختن این صداها بسیار جذاب، با تکنیک و سبب انسجام بهتر نت ها می شود.

 

برای نواختن این سازهای مجازی موس و کیبورد کامپیوتر به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

در میدی کنترلر جنس کلاویه هم بسیار مهم است.

 

بعضی از برندهای میدی کنترلر شامل :  Native Instruments، M-Audio، KORG، Nektar

 

تجهیزات استودیو خانگی حرفه ای

 

 

  1. مورد آخر هارد درایو اکسترنال

تجهیزات استودیو خانگی – داشتن یک یا چند هارد اکسترنال در استودیو بسیار امری ضروری است، چرا که با نصب نرم افزار و پلاگین ها،سازهای مجازی و تشکیل پروژه ها برای هر ترک موسیقی، به سرعت فضای هارد درایو کامپیوتر شما را اشغال خواهند کرد،از این رو این نکته هم مورد توجه قرار دهید، در ضمن همیشه از تمام اطلاعات نسخه پشتیبان هم تهیه نمایید و از وجود آنتی ویروس  قدرتمند بر روی کامپیوتر غافل نشوید .

 

تجهیزات استودیو خانگی

 

 

تجهیزات استودیو خانگی – در آخر دوباره تاکید میکنم حتما مقاله، نحوه آکوستیک کردن اتاق، ضد صدا کردن و … که بر روی سایت قرار دادم مطالعه بفرمایید.
 
نویسنده : مهران مکث                                                                                                                                                                 آدرس کانال سایت

 

4.4/5 - (81 امتیاز)

برچسب ها

آهنگهای مرتبط

کد آهنگ برای وبلاگ

دیدگاه ها

کانال تلگرام سایتاینستاگرام سایت